Alba de Groria (Castelao)

Miñas donas e meus señores:
Si no abrante deste día poidéramos voar sobor da nosa terra e percorrela en todas direicións, asistiríamos á maravilla dunha mañán única. Dende as planuras de Lugo, inzadas de bidueiros, até as rías de Pontevedra, oureladas de piñeiraes; dende as serras nutricias do Miño e a gorxa montañosa do Sil, até a ponte de Ourense, onde se peitean as augas dentrambos ríos; ou dende os cabos da costa brava da Cruña, onde o mar tece encaixes de Camariñas, até o curuto do monte de Santa Tegra, que vence coa súa sombra os montes de Portugal, por todas partes xurde unha alborada de groria.

4 de junio de 2009

accidentes en moto

Existe unha importante demanda de seguridade para os motociclistas, diante do problema dos accidentes derivados dos choques contra os sistemas de contención nas estradas, unha, porque hai máis motos e máis moteiros, e dúas, porque os sistemas de protección existentes responden a un deseño pensado, no seu día, en función dos vehículos de 4 rodas, maioritarios nas nosas estradas.

Dende hai cinco anos a preocupación deste Goberno pola seguridade, está nas necesidades dos usuarios máis vulnerables das vías de comunicación, entendamos viandantes e motociclistas. Unha preocupación social compartida por tódalas administracións e institucións, cun obxectivo prioritario concreto, mellorar as barreiras de contención nos tramos de concentración de accidentes, para así acadar os maiores niveis de seguridade posibles e desexables.

Hai dous anos aprobábase o chamado “Plan de Seguridade Viaria para Motoristas”, coa intención de poder reducir o número de vítimas en accidente de motos, que contempla catro ámbitos de actuación: preparar ós motoristas para unha condución máis segura, reducir os puntos negros, combater as prácticas de risco na moto e reducir no posible as consecuencias dos accidentes.

Con accións concretas para mellorar os sistemas de protección e contención nas estradas, tamén minorar as marcas viarias horizontais, usar pinturas antideslizantes, control sobre usos indebidos da moto, esixencia total do casco, programas especiais de formación para colectivos profesionais que usan a moto, ou novos deseños viarios que melloren as condicións de seguridade.

Estas medidas específicas para mellorar as condicións de seguridade dos usuarios de motocicletas teñen suposto un gran esforzo inversor en materia de seguridade viaria; porque cando falamos de melloras na seguridade viaria estamos a falar de actuacións concretas e tamén de cartos. Si pensamos na nosa provincia de Lugo, vemos como nestes cinco anos, o Goberno de Zapatero ten destinados 89 millóns de euros en materia de seguridade viaria, máis de 21 millóns corresponden a este mesmo ano. No caso de Galicia, as inversións nesta materia superan os 300 millóns, e contemplan melloras en máis de 130 km. da rede estatal.

O novo sistema de contención e protección en caso de accidente de moto, consiste na colocación dunha nova barreira por debaixo da xa existente para evitar que os motoristas poidan pasar por debaixo da mesma e impedir así os golpes contra os soportes. A nova barreira inferior está situada a 3 centímetros do chan e actúa para absorber a forza do impacto ao producirse o accidente, cun perfil que se adapta tamén ao casco do motorista, de xeito que ao producirse o impacto a barreira diminúe os sucesivos golpes na cabeza.

Por iso é moi importante coñecer en qué circunstancias se produce un accidente de moto, o que poderíamos chamar perfil do motorista accidentado. Así teremos que ter en conta que oito de cada dez accidentados teñen menos de corenta anos, se accidentan na fin de semana e se corresponden con motos potentes e novas, que teñen menos de tres anos de uso e cilindradas superiores ós 500cc.

Un traballo intenso deste goberno en seguridade viaria para os motociclistas, que conta xa con bos resultados, mostra de elo é que durante o ano pasado os accidentes en moto se teñan reducido en case un trinta por cento, mentres no conxunto de Europa seguen a medrar.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Es decir, es la hora de la izquierda. Es la hora de diseñar un mundo más justo, más próspero y más equilibrado. Desde luego, los socialistas españoles asumimos este reto con verdadera pasión y responsabilidad, conscientes de lo mucho que nos jugamos.

Y como todo acontecimiento histórico necesita de sus símbolos, les sugiero que estén atentos al próximo acontecimiento histórico que se producirá en nuestro planeta. La coincidencia en breve de dos liderazgos progresistas a ambos lados del Atlántico: la presidencia de Obama en Estados Unidos y la presidencia de Zapatero en la Unión Europea en tan sólo unos meses.

Estados Unidos y Europa. Dos políticas progresistas. Dos liderazgos. Una visión del mundo. Una esperanza para muchos seres humanos.