Alba de Groria (Castelao)

Miñas donas e meus señores:
Si no abrante deste día poidéramos voar sobor da nosa terra e percorrela en todas direicións, asistiríamos á maravilla dunha mañán única. Dende as planuras de Lugo, inzadas de bidueiros, até as rías de Pontevedra, oureladas de piñeiraes; dende as serras nutricias do Miño e a gorxa montañosa do Sil, até a ponte de Ourense, onde se peitean as augas dentrambos ríos; ou dende os cabos da costa brava da Cruña, onde o mar tece encaixes de Camariñas, até o curuto do monte de Santa Tegra, que vence coa súa sombra os montes de Portugal, por todas partes xurde unha alborada de groria.

9 de marzo de 2009

luces para ser vistos

A política de seguridade dun goberno debe ter como principal obxectivo acadar un país cada día más seguro, para que tódolos cidadáns poidamos exercer tódolos nosos dereitos, disfrutar plenamente da nosa liberdade e vivir sen ningún tipo de medo. Seguridade de todos e de todas, seguridade para todos e para todas.

A consideración da seguridade como unicamente policial ou militar resulta hoxe en día obsoleta. Nacións Unidas, dende hai tempo impulsa un novo concepto de seguridade, a seguridade integral das persoas, na que están moi presentes os novos riscos e ameazas que representan os accidentes de tráfico.

Neste sentido a preocupación máxima dun goberno estará en garantir que o conxunto dos cidadáns que viven en España sexan cada día máis seguros cando circulan polas vías públicas.

No pasado mércores, no Senado aprobábase unha moción socialista que mandata ó Goberno de España a modificar as normativas necesarias para que sexa obrigatorio que tódolos vehículos a motor circulen coas luces de cruce acesas polas vías interurbanas.

Unanimidade total no convencemento de que será unha medida tremendamente positiva, unha boa medida que axudará a reducir accidentes nas estradas.

Unha medida positiva que xa funciona en máis dunha trintena de países, tan distintos e distantes como Francia, Finlandia, Israel ou Canadá.

A propia Dirección Xeral de Tráfico recomendaba a través dun comunicado público o uso das luces de cruce no día, durante o período invernal ou situacións meteorolóxicas desfavorables, anticipándose así a decisión da Comisión Europea de que os novos turismos dispoñan de luces específicas a partir do ano 2011.

Son moitos e variados os estudios de Seguridade Vial realizados sobre esta materia por diferentes organismos, tanto privados como públicos, a propia Dirección Xeral de Tráfico, a Comisión Europea, a Asociación Española de Automobilistas, o Real Automóbil Club de España, o Instituto Tecnolóxico para a Seguridade do Automóbil- FITSA, o Centro de Investigación e Desenrolo na Automoción- CIDAUT, ou mesmo a iniciativa cidadá Luces24horas.

Estudios que coinciden na idea de que esta medida pode mellorar os niveis de accidentaliedade mortal por enriba do 5 por cento, hai algún incluso máis optimista, que chega a superar no 20 por cento a reducción de accidentes de tráfico.

Está pois máis que demostrado que unha mellor visibilidade dos vehículos convertese nun elemento fundamental na mellora da seguridade vial, porque favorece unha reducción significativa dos accidentes e víctimas nas estradas. Xa moitos automobilistas utilizamos, de xeito voluntaria, as luces durante o día, ó considerar que son moitos os efectos positivos: unha maior visibilidade dos vehículos, maior ángulo e distancia de detección dun coche, estimacións máis seguras nas distancias e velocidades, e mellor identificación dos vehículos en circulación.

Por outro lado os efectos negativos como maior contaminación ou maior consumo non parecen ter suficiente relevancia, xa que os índices barallados son pouco ou nada significativos e se ven moi superados por outras opcións de confort ou comodidade, que non de seguridade, como o aire acondicionado, o consumo de ambientadores e mesmo os equipamentos opcionais.

Nos últimos anos temos moito avanzado na seguridade vial, ó poñerse en marcha por parte do Goberno novas medidas de seguridade que teñen producido resultados moi positivos na reducción da taxa de accidentalidade nas estradas do país.

Si comparasemos as cifras actuais coas de fai cinco anos, hoxe tendo un 20 por cento máis de coches e conductores, temos conseguido reducir o número de víctimas por accidente en case que un 45 por cento. Sobran palabras.

E foron moitas e variadas as medidas concretas, de considerable impacto nesta loita pola seguridade viaria, a implantación do permiso por puntos, a partir de xullo de 2006, a reforma do código penal para excesos de alcohol ou velocidade, en vigor dende o pasado ano, mesmo a posta en funcionamento do ESTRADA (Centro Estatal de Tratamento de Denuncias Automatizadas), por non citar a enorme inversión pública que ano tras ano se realiza na construcción de novas autovías e na mellora da rede convencional, con plans tan ambiciosos como os de supresión e sinalización de puntos negros ou supresión de pasos a nivel.

Medidas todas elas que están a producir un cambio positivo e sen precedentes nos hábitos de conducción e na reducción da propia sinistraliedade vial. Pero tampouco por moito que se teña mellorado e avanzado debemos, nin podemos baixar a garda, porque a seguridade de todos e de todas, en todo momento e lugar nunca será total nin completa.

E sempre estaremos expostos a acontecementos incontrolables, impredicibles ou non pensables, que nos amosarán en máis dunha ocasión a cara tráxica e máis amarga do infortunio, por moita que sexa a nosa atención preventiva ou dedicación correctiva.

En temas de seguridade o noso obxectivo final non debería ser outro que a mesma protección da vida. Porque cando falamos de mortos por accidente de tráfico estamos a falar de mortes evitables en moitas das ocasións, e porque os accidentes de tráfico non son accidentais, son case que todos evitables. Por elo resulta vital, e nunca mellor dito o de vital, lexislar e investir en materia de seguridade, é sen dúbida unha inversión de futuro.

Esta nova proposta aprobada na Cámara Alta, hai uns días, ten dúas razóns de peso que a xustifican, as medidas xa tomadas están a funcionar ben, e neste caso concreto a medida aprobada non ten outro obxectivo que salvar vidas.

Estou convencido de que esta medida significará un paso máis, un importante paso, na mellora da seguridade vial das nosas vías públicas e na salvagarda de moitas vidas.

Unha medida importante, aprobada por tódolos grupos políticos, porque a fin de contas os vehículos que circulan polas nosas estradas son de diferentes gamas e cores, a seguridade necesaria para salvar unha vida non pode ter cor, nin tampouco matices.

1 comentario:

Anónimo dijo...

DENDE VALDEORRAS, E DENDE O BARCO, UN SAUDO, E UNHA OLLADA EN CRAVE LOCAL CARA GALICIA, SEN COMPLEXOS:

WWW.OBARCOENPLURAL.BLOGSPOT.COM

GRAZAS