Hai 6 anos que o buque Prestige sufrira un accidente fronte ás nosas costas. Naquel intre, a falla evidente de medios, a inexistencia de protocolos de actuación e a incapacidade dos dirixentes políticos dos gobernantes populares fixeran que un accidente marítimo se convertise nunha das maiores catástrofes medioambientais de Europa.
Nunca se poderá esquecer e agradecer suficientemente o esforzo denodado de milleiros de voluntarias e voluntarios que xunto coas xentes do noso mar fixeron fronte coas súas maos e a súa decisión á catástrofe do Prestige.
Momento sen dúbida, seis anos despois, para o recordo agradecido e reafirmar o noso compromiso co mar galego, co seu medio mariño. Tanto pola súa propia riqueza pesqueira e marisqueira como polo que ten dado a Galicia de patrimonio ambiental, paisaxístico e cultural.
Con este novo goberno galego, os cidadáns somos sabedores do inmenso esforzo que se está a facer dende a Xunta que preside Emilio Pérez Touriño por recuperar ambientalmente o mar de Galicia, mesmo atendendo ó saneamento das rías como á recuperación da súa capacidade productiva pesqueira, marisqueira e acuícola. Actuación conxunta dun goberno orientada a través das consellerías de Pesca e Medioambiente.
Porque a protección integral das nosas costas e rías é e deberá ser sempre unha prioridade para calquera goberno socialista, e porque temos a seguridade que o valor global da seguridade está a ser un dos dereitos máis demandados e xustificados da cidadanía, a tódolos niveis, por iso neste mesmo ámbito estamos convencidos de que investir en seguridade marítima é investir no futuro de Galicia.
E por moito que se diga dende as bancadas do PP, noutra hora responsables directos daquela barbarie ecolóxica, moito, pero que moito ten mudado a seguridade marítima e a loita contra a contaminación mariña dende aquel fatídico ano 2002, dende o ano do Prestige.
Porque hoxe Galicia está mellor preparada e conta con máis e mellores medios humanos, técnicos e materiais para afrontar o risco dun accidente marítimo, algo que nunca se poderá evitar ó cen por cen, polas propias características da nosas costas e a intensidade do tráfico marítimo fronte a elas. Hoxe sí temos máis e mellores medios para chegado o caso atallar de raíz as consecuencias de calquera tipo de incidente marítimo.
Os Gobernos socialistas de Touriño e Zapatero traballaron arreo e deron un notable impulso a tódalas políticas de seguridade marítima e loita contra a contaminación mariña, así ten ocorrido coa aprobación primeiro dun Plan Ponte e logo máis tarde do Plan Nacional de Salvamento Marítimo 2006/2009, cos que se está a inverter en Galicia máis de 200 millóns de euros nesta materia.
O remolcador Don Inda, o buque recolledor Urania Mella, o avión Rosalía de Castro, a mellora dos tempos de resposta do Helimer Galicia, a construcción dunha nova base de material de salvamento en Fene, a dotación dun equipo de mergulladores dispoñibles permanentemente nesta base, son algúns dos moitos novos elementos da aposta decidida e comprometida dos Gobernos da Xunta e de España para dotar a Galicia de máis e mellores medios para combater a contaminación e afrontar o salvamento no mar.
Seis anos despois podemos dicir que pasamos dunha capacidade de recollida no ano 2002 de 80 m3 de contaminantes mariños en toda España, a máis de 5.000 m3 só no caso de Galicia neste mesmo ano 2008, e que cando menos temos duplicado a nosa capacidade de tiro dos remolcadores instalados nas costas galegas.
Non todo está nin estará resolto ó cen por cen, pero neste caso os cidadáns galegos non temos por máis que sentirnos particularmente satisfeitos do resultado da cooperación entre o Goberno de España e o Goberno da Xunta de Galicia. Esta coordinación, unha peza clave na xestión dun accidente marítimo, está hoxe máis reforzada algo que está a mellorar a nosa resposta no caso dun novo, que non desexado accidente marítimo fronte ás nosas costas. Resultado é o propio Convenio de Colaboración co Goberno de España para a unidade de acción en situacións de emerxencia, e o primeiro Plan Territorial de Continxencias por Contaminación Mariña de Galicia, aprobado no 2006, que nos permiten ter hoxe os suficientes instrumentos de colaboración e protocolos de actuación para continxencias marítimas en Galicia.
O material de loita contra a contaminación mariña é hoxe unha realidade nos portos de Vigo, Cambados, Ribeira, Corcubión, A Pobra do Caramiñal e na base de Gardacostas de Santiago de Compostela. Tamén no contexto europeo os avances son importantes, coa creación da Axencia Europea de Seguridade Marítima, e a entrada en vigor da prohibición da navegación para buques monocasco e no reforzamento das inspeccións en porto aos buques en tránsito polas costas europeas.
A pesares de todo o que se te feito, os socialistas sabemos que a seguridade é traballo de tódolos días, e consideramos que aínda quedan moitos e importantes retos por diante para mellora-la no ámbito marítimo e maximizar a loita contra a contaminación mariña.
Cremos que hai que seguir reforzando a formación das tripulacións e trasladar ao dereito comunitario as recomendacións da OIT (Organización Internacional do Traballo), consideramos imprescindible que a Unión Europea adopte o principio de “quen contamina paga” para o tráfico marítimo ao igual que xa o ten adoptado para a contaminación en terra, e que tamén sexa adoptado no seo da OMI (Organización Marítima Internacional) e avogamos porque a Axencia Europea de Seguridade Marítima ubique fronte ás costas de Galicia un buque anticontaminación ó igual que xa o ten feito no Mar do Norte ou na costa francesa, na portuguesa e no Estreito.
Todos somos conscientes do camiño percorrido e das melloras conqueridas, pero é tempo de apostar pola seguridade e comprometer o mellor dos nosos esforzos para seguir avanzando na seguridade marítima e na protección do noso mellor patrimonio natural, o mar de Galicia, o noso mar..
Nunca se poderá esquecer e agradecer suficientemente o esforzo denodado de milleiros de voluntarias e voluntarios que xunto coas xentes do noso mar fixeron fronte coas súas maos e a súa decisión á catástrofe do Prestige.
Momento sen dúbida, seis anos despois, para o recordo agradecido e reafirmar o noso compromiso co mar galego, co seu medio mariño. Tanto pola súa propia riqueza pesqueira e marisqueira como polo que ten dado a Galicia de patrimonio ambiental, paisaxístico e cultural.
Con este novo goberno galego, os cidadáns somos sabedores do inmenso esforzo que se está a facer dende a Xunta que preside Emilio Pérez Touriño por recuperar ambientalmente o mar de Galicia, mesmo atendendo ó saneamento das rías como á recuperación da súa capacidade productiva pesqueira, marisqueira e acuícola. Actuación conxunta dun goberno orientada a través das consellerías de Pesca e Medioambiente.
Porque a protección integral das nosas costas e rías é e deberá ser sempre unha prioridade para calquera goberno socialista, e porque temos a seguridade que o valor global da seguridade está a ser un dos dereitos máis demandados e xustificados da cidadanía, a tódolos niveis, por iso neste mesmo ámbito estamos convencidos de que investir en seguridade marítima é investir no futuro de Galicia.
E por moito que se diga dende as bancadas do PP, noutra hora responsables directos daquela barbarie ecolóxica, moito, pero que moito ten mudado a seguridade marítima e a loita contra a contaminación mariña dende aquel fatídico ano 2002, dende o ano do Prestige.
Porque hoxe Galicia está mellor preparada e conta con máis e mellores medios humanos, técnicos e materiais para afrontar o risco dun accidente marítimo, algo que nunca se poderá evitar ó cen por cen, polas propias características da nosas costas e a intensidade do tráfico marítimo fronte a elas. Hoxe sí temos máis e mellores medios para chegado o caso atallar de raíz as consecuencias de calquera tipo de incidente marítimo.
Os Gobernos socialistas de Touriño e Zapatero traballaron arreo e deron un notable impulso a tódalas políticas de seguridade marítima e loita contra a contaminación mariña, así ten ocorrido coa aprobación primeiro dun Plan Ponte e logo máis tarde do Plan Nacional de Salvamento Marítimo 2006/2009, cos que se está a inverter en Galicia máis de 200 millóns de euros nesta materia.
O remolcador Don Inda, o buque recolledor Urania Mella, o avión Rosalía de Castro, a mellora dos tempos de resposta do Helimer Galicia, a construcción dunha nova base de material de salvamento en Fene, a dotación dun equipo de mergulladores dispoñibles permanentemente nesta base, son algúns dos moitos novos elementos da aposta decidida e comprometida dos Gobernos da Xunta e de España para dotar a Galicia de máis e mellores medios para combater a contaminación e afrontar o salvamento no mar.
Seis anos despois podemos dicir que pasamos dunha capacidade de recollida no ano 2002 de 80 m3 de contaminantes mariños en toda España, a máis de 5.000 m3 só no caso de Galicia neste mesmo ano 2008, e que cando menos temos duplicado a nosa capacidade de tiro dos remolcadores instalados nas costas galegas.
Non todo está nin estará resolto ó cen por cen, pero neste caso os cidadáns galegos non temos por máis que sentirnos particularmente satisfeitos do resultado da cooperación entre o Goberno de España e o Goberno da Xunta de Galicia. Esta coordinación, unha peza clave na xestión dun accidente marítimo, está hoxe máis reforzada algo que está a mellorar a nosa resposta no caso dun novo, que non desexado accidente marítimo fronte ás nosas costas. Resultado é o propio Convenio de Colaboración co Goberno de España para a unidade de acción en situacións de emerxencia, e o primeiro Plan Territorial de Continxencias por Contaminación Mariña de Galicia, aprobado no 2006, que nos permiten ter hoxe os suficientes instrumentos de colaboración e protocolos de actuación para continxencias marítimas en Galicia.
O material de loita contra a contaminación mariña é hoxe unha realidade nos portos de Vigo, Cambados, Ribeira, Corcubión, A Pobra do Caramiñal e na base de Gardacostas de Santiago de Compostela. Tamén no contexto europeo os avances son importantes, coa creación da Axencia Europea de Seguridade Marítima, e a entrada en vigor da prohibición da navegación para buques monocasco e no reforzamento das inspeccións en porto aos buques en tránsito polas costas europeas.
A pesares de todo o que se te feito, os socialistas sabemos que a seguridade é traballo de tódolos días, e consideramos que aínda quedan moitos e importantes retos por diante para mellora-la no ámbito marítimo e maximizar a loita contra a contaminación mariña.
Cremos que hai que seguir reforzando a formación das tripulacións e trasladar ao dereito comunitario as recomendacións da OIT (Organización Internacional do Traballo), consideramos imprescindible que a Unión Europea adopte o principio de “quen contamina paga” para o tráfico marítimo ao igual que xa o ten adoptado para a contaminación en terra, e que tamén sexa adoptado no seo da OMI (Organización Marítima Internacional) e avogamos porque a Axencia Europea de Seguridade Marítima ubique fronte ás costas de Galicia un buque anticontaminación ó igual que xa o ten feito no Mar do Norte ou na costa francesa, na portuguesa e no Estreito.
Todos somos conscientes do camiño percorrido e das melloras conqueridas, pero é tempo de apostar pola seguridade e comprometer o mellor dos nosos esforzos para seguir avanzando na seguridade marítima e na protección do noso mellor patrimonio natural, o mar de Galicia, o noso mar..
No hay comentarios:
Publicar un comentario